Thursday, April 10, 2008

Bønner!


På albansk heter dette "fasule", og er skikkelig fattig- mannspise - om du er rik bør du ha kjøtt i. Men det er ikke like godt... Denne vakre bønnegryta består av en boks hvite bønner i tomatsaus, en boks skikkelige, brune cowboybønner og en boks hakkete tomater. I tillegg er det løk, hvitløk, chili, laurbær og frisk oregano.

Når jeg står og lager sånn mat må jeg skjerpe meg for ikke å høres ut som en tv-kokk; jeg vil begynne å legge ut om hvor sunn den er, hvor billig den er, hvor godt den smaker og hvor pen den ser ut. Men jeg mener alt sammen!

3 comments:

Anette said...

Etter noen uker med novafest-jobbing er jeg fattig som få og skal sannelig teste ut fasulen. Jeg er glad i både bønner og tomat, så jeg tror det kan bli en hit. Har ikke frisk oregano, men får heller improvisere litt.

tone said...

Det går jo helt fint med tørr oregano også, det bare smaker litt mindre og ser ikke så pent ut.

Anette said...

Det går også helt fint hvis du bruker litt gulrot og brokkoli i tillegg, samt litt mindre bønner hvis gryta du valgte ikke er stor nok til å romme alt. Topp middag i to dager!