Tuesday, April 29, 2008

Innspurt


Jeg trykker opp master- oppgaven i dag og leverer den i morgen. På fredag fikk jeg veiledning, og gikk lettet og glad ut derfra. Men så kom ambisjonsmonsteret og beit meg i rompa, i form av Anne Margrethe Sønneland som hadde lest oppgaven min mye grundigere enn noen andre, og med spesifikk kritikk og endringsforslag. Og selv om jeg vet jeg står med det jeg har nå, så vet jeg at hennes innspill kan gjøre den enda bedre. Karakterjaghælvete som jeg har fortrengt og nektet å tenke på det siste året for å bli ferdig, puster meg i nakken. Men nå er jeg nesten ferdig, og har mulighet til litt hesblesende perfeksjoniststress.

Jeg smiler på bildet, fordi Bjorn bare vil hjelpe, men ender opp med å ta bilde for det er det eneste han kan gjøre når jeg er nevrotisk, stressa og selvsentrert.

No comments: