Thursday, April 10, 2008

Radiokafé



I dag var det fint å ha radio- sending! For det første hadde jeg en ordentlig følelse av luksus - Arne var produsent, og for meg som stort sett har laget radio- sendinger ganske alene så er det så fint å ha noen å snakke ferdig ideer med - også for å oppdage hvilke som IKKE kommer til å fungere på lufta. I tillegg var Arne engasjert og tok alle telefonene, så alt jeg trengte å gjøre var å konsentrere meg om hva jeg skulle si. Det er ganske luksus.

På det øverste bildet sitter teknikere Torjus og Inga, og Arne på telefonen som forsøker å finne en erstatning for Le Corbeau som hadde forsovet seg ute på Langhus og ikke ville rekke til Blindern før sendinga var over.

På det nederste sitter jeg og snakker om reiselitteratur med Harald Henmo, som har skrevet boka "Che Guevara Bar". Den kom i fjor, og handler i følge forordet om meningen med livet. Politisk analyse, revolusjonære i jungelen og subjektiv reiseskildring. Harald var veldig fin å intervjue, han er blant de som skriver som har reflektert mye rundt hva han gjør og klarer å artikulere det. Vi sitter med et bredt utvalg reiselitteratur på bordet foran oss og drikker økologisk, boliviansk espresso. Jeg syntes det passet til en med master i latinamerikakunnskap.

No comments: